Isnin, 7 Februari 2011

Mesir oh Mesir

Mesir atau Egypt ialah nama negara yang tidak asing lagi bagi kita rakyat Malaysia secara amnya dan sebagai seorang Muslim khasnya. Bumi bertuah ini telah diberi rahmat oleh Allah S.W.T sejak beribu tahun lagi dengan pengutusan beberapa orang Rasul seperti Musa,Harun dan Yusuf('alaihimussalam).Tidak cukup dengan itu negara para anbiya' ini telah melahirkan ulamak yang thiqaf lagi 'arif.Namun apa silapnya sejak akhir-akhir ini Mesir diuji dengan Allah dengan kelahiran pemimpin-pemimpin yang tidak adil lagi zalim.

2 ulasan:

  1. Assalamualaikum..Pertama sekali,saya ucapkan TAHNIAH kerana sudah mengadakan laman sendiri.Cuma,mantapkan lagi penampilan laman ini.Ya,Mesir memang bergolak sekarang.Negaranya dipenuhi khazanah purba dan sungguh menakjubkan.Saya juga melalui perkara2 pelik semasa berada disana.ALLAHHU AKBAR...Teruskan berblogging dengan cerita2 yang lain dan pasti saya kesini lagi.Wassalam..

    BalasPadam
  2. Wa'alaikumsalam wbt.
    Terlebih dahulu terima kasih atas pandangan dan tunjuk ajar bernas daripada saudara.Saya amat mengalu-alukan pendapat dan tunjuk ajar sebegini.Saya tidak berkesempatan 'memantapkan' lagi blog ini memandangkan ia baru dilahirkan tengah malam semalam.InsyaAllah kalau diberi keizinan olehNya saya akan melakukan 'touch up' sedikit demi sedikit agak blog ini kelihatan lebih menarik.Sebagai blogger yang baru saya amat mengharapkan sumbangan idea dan tunjuk ajar senior blogger seperti saudara.Diharapkan sudi-sudilah lagi menjenguk blog ini pada masa akan datang.WaLLAHU'alam.

    BalasPadam

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...