Isnin, 26 Disember 2011

Sweet ker??

بسم الله الرحمن الرحيم


sambil meronda dalam fb td terjumpa satu kata2 menarik yang dipostkan oleh seorang teman..walaupun agak ringkas tp mmg memberi impak yang cukup bermakna kpd diri saya..:)

CALON SUAMI ???
Tak minta yg SOLEH ,sebab aku pun tak lah SOLEHAH sgt...
Tak minta yg bergelar USTAZ, sebab aku lg jauh utk bergelar USTAZAH...
Nak minta yg KAYA, aku pun TAK KAYA,
Nak minta yg HENSEM, aku tak la CANTIK, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...
Nak minta yg BERPANGKAT, aku hanya seorg HAMBA...
Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya sebagai ISTERI...
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga sebaik bahtera dilayar dan masjid dibina..
adakah kata2 ini boleh saya labelkan sbg "sweet"?ya..mungkin sweet..:)..kdg2 saya benci perkataan itu yang saya anggap bunyinya agak mengada ataupun gedik..:)..ttp yalah..jiwa org masing2..mana nak sama dengan jiwa kita..u_u
 

 

Sabtu, 24 Disember 2011

Aku menulis kerana DIA bukan kerananya..

بسم الله الرحمن الرحيم

diri ini bukanlah seorang tokoh yang mampu memintal benang2 kalimat menjadi tali2 ayat yang puitis
tetapi diri ini adalah insan yang selalu mendambakan agar tali2  itu mampu menjadi pengikat kepada hati-hati yang  sentiasa ingin bermuhasabah dan mengkoreksi diri..


alhamduliLLAH..

sekali lagi saya diberi kesempatan dan peluang untuk berkongsi idea dan pandangan dengan para pembaca..


saya percaya ramai di kalangan kita  mempunyai akaun fb..
mungkin satu atau lebih drp itu..
dan saya ialah salah seorang drp pemilik akaun fb...
dulu saya aktif dalam mengupdate status wall saya...
ttp sekarang saya memilih utk menjadi seorang yang pasif..
saya lebih suka membaca apa2 yang dipostkan...(sambil senyum dan mencebik keseorangan)
sikap hipokrit manusia di fb buat saya cemuh dengan laman sosial itu...
lama kelamaan saya dapat rasakan perasaan suu ul dzon sudah menebal dalam jiwa saya..nauzubiLLAH..

alhamduliLLAH....ramai di antara rakan2 di fb saya terdiri drp wanita  berpurdah dan bertudung labuh... banyak ilmu2 agama yang mereka kongsikan untuk pengisian rohani saya..

saya amat memandang tinggi dan kagum dengan wanita berpurdah..
betapa solehahnya mereka kalau nak dibandingkan dengan saya..yang serba kekurangan ini...
berpurdah bagi saya masih relevan hatta hari pengakhiran pun...

tetapi yang menjadi isu dan persoalan dalam diri saya adalah sikap segelintir mereka yang berpurdah dan bertudung labuh..
terlebih dahulu saya memohon jutaan kemaafan kepada mereka yang berkaitan..
bukan niat di hati ingin menjatuhkan apatah lagi meremehkan kalian..
kalian adalah idaman setiap muslimin...
ketinggian ilmu dan keindahan akhlak adalah milik kalian...
yang mana bukan semua wanita mempunyai anugerah dan nikmat itu..
ketahuilah akhawat..diri ini menegur kerana sayang..

saya ingin bertanya beberapa persoalan:

pertama : di dalam fb saya perhatikan ada di kalangan mereka yang berpurdah sengaja meletakkan gambar mereka sbg picture profile..apakah rasional di sebalik tindakan itu? sbgmana yang saya ketahui tujuan seseorang berpurdah adalah untuk mengelakkan diri drp menjadi tarikan lelaki..ketahuilah antunna semua ibarat madu yang berharga yang menjadi dambaan setiap kumbang..adakah antunna ingin mengumpan kumbang2 tersebut dengan lirikan mata kalian yang menggoda itu...? tidak pernahkah kalian mengambil iktibar drp kisah Zinnirah??

kedua : pernah saya dapati di fb seorang akhawat yang bertudung labuh yang meletakkan gambarnya sedang duduk dengan ayu di atas kerusi..dan bayangkan majoriti yang mengomen gambar tersebut  adalah lelaki??!!AstagfiruLLAH..dan ada pula yang mempunyai idea yang "bernas" dengan mengambil gambar  belakang dan kaki masing2...pening2..adakah ini sebahagian drp dakwah kalian??

maaf sekali lagi kalau teguran saya berikan agak keterlauan dan kurang matang...saya cuma tertanya-tanya..adakah ini definisi muslimat solehah pada masa sekarang??..mungkin anda menggunakan alasan tersebut sbg dakwah..dan kalau betul seperti yang diniatkan syukurlah...semoga Allah memberi pencerahan kepada saya untuk lebih memahami diri kalian..

akhir sekali apa yang saya ingin sampaikan adalah teguhkanlah niat kalian membela Islam demi Allah dan bukan selainNYA..dan saya berharap apa yang  saya sampaikan ini adalah untuk mendapat redhaNYA dan semoga DIA memberi hidayah dan pengampunan kepada dosa2 saya..Ameen..








Ahad, 20 November 2011

The Signs

بسم الله الرحمن الرحيم


 Look closely, and tell me what you see before you hit "See More"
-
-
-
-
-
-
Right. So when I first saw the top picture I was indifferent. I was like: "Oh, all right, another picture of the Kaaba." Boy was I wrong!

It is actually a magnet in the shape of a cube with iron fillings scattered around it. The magnetic field causes the iron fillings to arrange themselves into that pattern.


I only realized my mistake when I stumbled upon an actual picture of the Kaaba. SubhanAllah!! God is indeed Great. Allahu Akbar !


"Soon will We show them our Signs in the (furthest) regions (of the earth), and in their own souls, until it becomes manifest to them that this is the Truth. Is it not enough that thy Lord doth witness all things?" [Al-Qur'an 41:53]


Khamis, 10 November 2011

Waiting for Your Call - Irfan Makki

بسم الله الرحمن الرحيم


Miles away, oceans apart
Never in my sight always in my heart
The love is always there it will never die
Only growing stronger a tears rose down my eye

I am thiking all the time
When the day will come
Standing there before you
Accept this Hajj of mine

Standing in ihram, making my tawaf
Drinking blessings from your well
The challenges that I have suffered
And might were rekindles my imaan

O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kabah wall
O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kabah wall

I feel alive and I feel strong
I can feel Islam running through my Veins
To see my muslim brothers, their purpose all the same
Greeting one another, exalting one True Name
I truly hope one day that everyone's a Muslim.
That they remember you in everything they say

Standing in ihram making my tawaf, making my tawaf
Drinking blessings from your well
The challenges that I have suffered
And might were rekindles my imaan

O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kabah wall
O Allah! I am waiting for the call
Praying for the day when I can be near the Kabah wall

Rabu, 2 November 2011

Cukuplah Aku Mencintai Dalam Diam

بسم الله الرحمن الرحيم
KONGSIKAN!


Kalau kita sukakan seseorang,
jangan beritahu si dia.
Nanti Allah kurangkan rasa cinta padanya
Tapi luahkan pada Allah,
beritahulah Allah.
Allah Maha mengetahui siapa jodoh kita ..

Cintai Dia Dalam Diam,
Dari Kejauhan Dengan Kesederhanaan & Keikhlasan

Jika benar cinta itu kerana ALLAH maka biarkanlah ia mengalir mengikut aliran ALLAH kerana hakikatnya ia berhulu dari ALLAH maka ia pun berhilir hanya kepada ALLAH!

“Dan segala sesuatu Kami ciptakan berpasang-pasangan supaya kamu mengingat kebesaran ALLAH.”
(Adz Dzariyat : 49)
Tetapi jika kelemahan masih nyata dipelupuk mata maka bersabarlah, berdoalah & berpuasalah

“Dan janganlah kamu mendekati zina; sesungguhnya zina itu adalah satu perbuatan yang keji.
Dan suatu jalan yang buruk.”
(Al Israa’ : 32 )
Ketika kau mendambakan sebuah cinta sejati yang tak kunjung datang,
Allah SWT mempunyai Cinta dan Kasih yang lebih besar dari segalanya & Dia telah menciptakan sseorang yang akan menjadi pasangan hidupmu kelak.


Ketika kau merasa bahawa kau mencintai seseorang,
namun kau tahu cintamu tak terbalas
Allah SWT tahu apa yang ada di depanmu & Dia sedang mempersiapkan segala yang terbaik untukmu




Cukup cintai dalam diam
bukan kerana membenci hadirnya
tetapi menjaga kesuciannya
bukan kerana menghindari dunia
tetapi meraih syurga-NYA
bukan kerana lemah untuk menghadapinya
tetapi menguatkan jiwa dari godaan syaitan yang begitu halus dan menyelusup

Cukup cintai dari kejauhan
kerana hadirmu tiada kan mampu menjauhkan dari ujian
kerana hadirmu hanya akan menggoyahkan iman dan ketenangan
kerana mungkin membawa kelalaian hati-hati yang terjaga

Cukup cintai dengan kesederhanaan
Memupuknya hanya akan menambah penderitaan
menumbuhkan harapan hanya akan membumbui kebahagiaan para syaitan

Cintailah dengan keikhlasan
Kerana tentu kisah Fatimah dan Ali Bin Abi Talib diingini oleh hati
tetapi sanggupkah jika semua berakhir seperti sejarah cinta Salman Al Farisi..??

“.. boleh jadi (pula) kamu menyukai sesuatu, padahal ia amat buruk bagimu.
ALLAH mengetahui, sedang kamu tidak mengetahui.”
(Al Baqarah : 216 )
Jangan memberi harapan pada yang belum pasti,
kelak ada insan yang bakal dilukai,
Jangan menaruh harapan pada yang belum tentu dimiliki,
nanti hati yang kecewa sendiri.


Sebaliknya,
gantunglah segenap pengharapanmu kepada Yang Maha Memberi,
nescaya dirimu tak sesekali dizalimi,
kerana Dia mendengar pengharapanmu setiap kali & Dia menunaikannya dgn cara-Nya yang tersendiri

Cukup cintai dalam diam dari kejauhan dengan kesederhaan & keikhlasan
Kerana tiada yang tahu rencana Tuhan
mungkin saja rasa ini ujian yang akan melapuk atau membeku dengan perlahan

Kerana hati ini begitu mudah untuk dibolak-balikkan
serahkan rasa itu pada Yang Memberi dan Memilikinya
biarkan DIA yang mengatur semuanya hingga keindahan itu datang pada waktunya.


“Barangsiapa yang menjaga kehormatan orang lain, pasti kehormatan dirinya akan terjaga.”
(Umar Bin Khattab ra)
If you really love her, you won’t touch her.
Not even the slightest bit.
You’ll protect her dignity and sacredness as a muslimah.
Just hold her in your heart for a few more years ..
then you can do it the halal way


“Sesiapa sahaja yang memberi kerana Allah, menolak kerana Allah, mencintai kerana Allah,membenci kerana Allah & menikah kerana Allah, maka bererti ia telah sempurna imannya.”
(HR. Al-Hakim)



P/S PDH : Sebelum tiba waktunya untuk kamu halal bersama si dia, tahanlah hatimu. Tahanlah perasaanmu. Jika perasaan itu tidak tertahan lagi, coretkan segala isi hatimu tentang cinta & rindu, tentang doa & harapanmu padanya dalam tulisan. Dan simpanlah warkah yang tidak beralamat itu sebaik mungkin.
Apabila tiba saatnya kamu disatukan, maka serahkanlah segala isi hatimu itu padanya. Dia pasti bahagia menerimanya, tetapi jika waktu itu belum tiba. Biarlah ia menjadi RAHSIA antara dirimu dan Sang Pencipta sahaja kerana kelak jika dia bukan milikmu, bakarlah coretan itu bersama hilangnya wajah si dia dari hatimu…
http://diarihati.com/blog/2011/10/25/cukuplah-aku-mencintai-dalam-diam/

Sabtu, 29 Oktober 2011

Libya tiada hutang luar?

بسم الله الرحمن الرحيم


lagi link:
http://www.firetown.com/blog/2011/10/23/gaddafi-cruising-the-streets-of-tripoli-libya-14-apr-2011/

Info sebenar tentang Gaddafi

بسم الله الرحمن الرحيم


Artikel lain mengenai Qadaffi..
Apapun biarlah Allah yang menilainya..



Diambil drp : http://pemudaillahi.blogspot.com/2011/10/info-sebenar-tentang-gaddafi.html 

Pertama sekali saya ingin memohon maaf atas kesilapan artikel yg sebelum ini berkenaan gaddafi. Rupa-rupanya setelah menyelidik byk sumber saya dapati kejahatan gaddafi lagi banyak daripada kebaikan yang dilakukannya.

Apabila saya search google terdapat banyak web tentang kebaikan yang dilakukan oleh gaddafi yang tersenarai tapi adakah benar info tersebut?

Ini antaranya kebaikan Gaddafi yang digembar-gemburkan adalah:
1. Setiap rakyat Libya menerima imbuhan daripada hasil minyak petrol yang dimasukkan terus ke akaun bank masing-masing.
2. Gaddafi pernah bersumpah bapa dan keluarganya tidak akan memiliki rumah selagi setiap rakyat Libya tidak mempunyai rumah. Bapa Gaddafi sudah pun meninggal dunia tanpa memiliki rumah, Gaddafi serta anak dan isterinya masih duduk di dalam khemah.3. Bank Libya tak pernah mengenakan sebarang faedah dalam urusniaga. 
4. Rakyat yang mahu bertani atau berladang akan diberikan tanah, haiwan ternakan dan benih percuma.
5. Rakyat tidak akan dikenakan sebarang bayaran untuk penggunaan elektrik.
6. Pendidikan diberikan secara percuma kepada semua golongan masyarakat.
7. Kemudahan perubatan juga diberikan secara percuma.
8. Pasangan pengantin baru akan mendapat sekali bayar berjumlah 6,000 dinar sebagai insentifperkahwinan.
9. Pembelian kenderaan diberi pembiayaan kewangan tanpa faedah.
10. Sistem pengairan dan saliran hebat yang dibina bagi membolehkan kawasan pertanian berskala besar dijalankan sekaligus mengelak rakyat negara itu daripada bergantung pada sumber asing.
11. Rakyat dan negara Libya menikmati mutu kehidupan yang tinggi berbanding negara Afrika yang lain.
12. Libya mempunyai kadar kematian bayi yang paling rendah dan kadar hayat yang tinggi hasil dari kemakmuran negara itu.
13. Kadar celik huruf adalah 90% sedangkan semasa rampasan kuasa oleh Gaddafi terhadap Raja Idris kadar celik huruf adalah 10%.


Kebanyakannya adalah datang dari sumber yang tidak tepat. Kenapa saya mengatakan begitu? Ini kerana sekiranya Gaddafi telah melaksanakan semua itu tetapi kenapa pemberontakan masih berlaku? Cuba kita sendiri renung-renungkan.


Rakyatnya bangkit memberontak kerana tidak puas hati terhadap pemerintahan diktatornya. Contohnya pembaca boleh melihat video di bawah utk melihat kezaliman terhadap rakyatnya.





Apabila melihat video di atas apa yang boleh anda bayangkan?
Adakah saudara masih menganggapnya hero?
Untuk pengetahuan saudara semuslim yang masih belum yakin, kita imbas kembali apa yang telah dilakukannya terhadap Islam semasa pemerintahannya:


1. Pertama sekali semasa beliau berkuasa apa yg beliau lakukan adalah menutup Universiti Islamik Libya di bandar Al-Bayd. Kononnya bertujuan untuk kebangkitan pengganas.
2. Beliau mendakwa dirinya adalah utusan Tuhan.
3. Semasa ditemuramah oleh wartawan Itali beliau memberitahu buku hijau adalah kalam Tuhan.
4. Beliau selalu bergurau sekiranya dan berkata : Sekiranya aku nak rehat aku akan pergi ke jahanam (hahaha)
5. Beliau juga memberitahu bahawa hijab adalah tradisi kuno.
6. Beliau juga telah memusnahkan beberapa masjid di Libya
7. Sapa kata semasa pemerintahannya tidak ada riba? Kalau tidak percaya boleh rujuk website ini untuk lebih detail Central Bank Libya.
8. Boleh rujuk website ini untuk mengetahui lebih banyak lagi kejahatannya gaddafis blasphemy


Kesimpulannya apa yang saya boleh katakan Gaddafi memang wajar dibunuh sebab Yusuf Qardhawi sendiri telah memfatwakan wajib dibunuh Gaddafi dan ianya adalah jihad. Fatwa terbaru beliau ini dikeluarkan rentetan daripada laporan yang menyatakan bahawa Gaddafi melancarkan serangan dengan menggunakan jet pejuang untuk untuk mengebom mereka yang terlibat dalam demontrasi yang berterusan di Libya sekarang. Syeikh al-Qaradawi berkata :

وقال القرضاوي : أصدر الآن فتوى بقتل القذافي. أي ضابط أو جندي أو أي شخص يتمكن من أن يطلق عليه رصاصة فليفعل، ليريح الليبيين والأمة من شر هذا الرجل المجنون وظلمه. وأضاف لا يجوز لأي ضابط أن يطيع هذا الرجل في المعصية والظلم والبغي على العباد

Maksudnya :
"Aku mengeluarkan fatwa sekarang supaya Gaddafi dibunuh! Barangsiapa samada pegawai tentera, atau tentera biasa atau mana-mana individu yang mempunyai peluang untuk membunuhnya. Maka janganlah teragak-agak untuk membunuhnya! ianya adalah semata-mata untuk menyelamatkan rakyat Libya daripada kejahatan dan kezaliman lelaki yang gila ini! "...beliau seterusnya menambah " Haram kepada pegawai dan askar biasa untuk mentaati lelaki ini (Gaddafi) dalam perkara yang maksiat, kezaliman dan kerakusan terhadap rakyatnya sendiri!"
Rujuk link ni Fatwa Yusuf qardhawi 


Penulis ingin memohon maaf sekiranya ada menyinggung perasaan mana2 pihak. Segala yg benar adalah datangnya daripada Allah semata-mata dan segala yang salah dan silap adalah datangnya daripada diri penulis ini sendiri. Wallahuallam.


Sumber :  1.youtube.com
                  2. Central Bank Libya
                  3. kabobfest
                  4. undi.me
                  5. kakiinfo

Jumaat, 28 Oktober 2011

gua ikut enta!

بسم الله الرحمن الرحيم


22 sifat buruk bangsa Yahudi seperti yang disebut dalam Al-Quran

بسم الله الرحمن الرحيم




Al-Quran banyak menceritakan kedegilan bangsa Yahudi seperti bagaimana orang Yahudi mengingkari perintah Tuhan walaupun sebahagian besar Rasul dan Nabi adalah dari kalangan kaum itu.Allah SWT melalui wahyunya dalam Al-Quran telah menggambarkan sifat buruk orang Yahudi yang zalim, membuat kerosakan di muka bumi, dan memusuhi bangsa lain, terutama sekali kaum Muslimin.

Berikut merupakan 22 sifat buruk bangsa Yahudi seperti yang disebut di dalam Al-Quran:
 
1- Keras hati dan zalim (Al-Baqarah:75,91,93,120,145,170; An-Nisa:160; Al-Maidah:41)

2- Kebanyakan fasik dan sedikit beriman kepada Allah SWT (Ali Imran:110; An-Nisa:55)

3- Musuh yang paling bahaya bagi orang-orang Islam (Al-Maidah:82)

4- Amat mengetahui kekuatan dan kelemahan orang-orang Islam seperti mereka mengenal anak mereka sendiri (Al-An’am:20)

5- Mengubah dan memutarbelitkan kebenaran (Al-Baqarah:75,91,101,140,145,211; Ali Imran:71,78; 
An-Nisa:46; Al-Maidah:41)

6- Menyembunyikan bukti kebenaran (Al-Baqarah:76,101,120,146; Ali Imran:71)

7- Hanya menerima perkara-perkara atau kebenaran yang dapat memenuhi cita rasa atau nafsu mereka (Al-Baqarah:87,101,120,146; Al-Maidah:41)

8- Ingkar dan tidak dapat menerima keterangan dan kebenaran Al-Quran (Al-Baqarah:91,99; Ali Imran:70)

9- Memekakkan telinga kepada seruan kebenaran, membisukan diri untuk mengucapkan perkara yang benar, membutakan mata terhadap bukti kebenaran dan tidak menggunakan akal untuk menimbangkan kebenaran (Al-Baqarah:171)

10- Mencampur adukkan yang benar dan yang salah, yang hak dan yang batil (Ali Imran:71)

11- Berpura-pura mendukung orang Islam tetapi apabila ada di belakang orang-orang Islam, mereka mengutuk dengan sekeras-kerasnya (Al-Baqarah:76; Ali Imran:72,119)

12- Hati mereka sudah tertutup akan Islam kerana dilaknat oleh Allah SWT yang disebabkan oleh kekufuran mereka sendiri (Al-Baqarah:88,120,145,146)

13- Kuat berpegang pada semangat kebangsaan mereka dan mengatakan bahawa mereka adalah bangsa yang istimewa yang dipilih oleh Tuhan dan meyakini agama yang selain daripada Yahudi adalah salah (Al-Baqarah:94,111,113,120,135,145; Al-Maidah:18)

14- Tidak akan ada kebaikan untuk seluruh manusia jika mereka memimpin (An-Nisa:53)

15-Tidak suka, dengki, iri hati terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:90,105,109,120)

16- Mencintai kemewahan dan kehidupan dunia, bersifat tamak dan rakus, menginginkan umur yang panjang dan mengejar kesenangan serta takut akan kematian (Al-Baqarah:90,95,96,212)

17- Berkata bohong, mengingkari janji dan melampaui batas (Al-Baqarah:100,246,249 Ali Imran:183,184; An-Nisa:46)

18- Berlindung di sebalik mulut yang manis dan perkataan yang baik (Al-Baqarah:204,246; Ali Imran:72; An-Nisa:46)

19- Mengada adakan perkara-perkara dusta dan suka kepada perkara-perkara dusta (Ali Imran:24,94,183,184; Al-Maidah:41)

20- Berlaku sombong dan memandang rendah terhadap orang-orang Islam (Al-Baqarah:206,212,247)

21- Tidak amanah dan memakan hak orang lain dengan cara yang salah (Ali Imran:75,76; At-Taubah:34)

22- Selalu melakukan kerosakan dan menganjurkan peperangan (Ali Imran:64)

http://foren-6.blogspot.com/2011/07/22-sifat-buruk-bangsa-yahudi-seperti.html

Nice Words

بسم الله الرحمن الرحيم

Khamis, 27 Oktober 2011

Menuju Wawasan

بسم الله الرحمن الرحيم




Umat Islam harus cemerlang
Hari ini mesti lebih baik dari semalam

Jangan buang masa
Siapa kata kita tidak boleh
Kita ada Allah maha kuasa
Kita punya kuasa tenaga
Doa sebagai senjata
Umat Islam sentiasa boleh

Umat Islam zaman lampau
Taat perintah Rasulullah
Bersama berusaha
Bersatu tujuan wawasan 
Wawasan dunia dan akhirat


Wawasan diri penuhi dada dengan ilmu
Wawasan agama bekalan masa depan dan akhirat
Kuat usaha jujur dan amanah
Sentiasa mengharapkan keredhaan Allah

Aqidah ibadah harus sempurna
Ibadah tanpa aqidah wawasan syaitan
Ulama’ warisan anbiya’
Pegangan mereka harus diikut
Ajaran sesat wajib hindari


Umat Islam harus cemerlang
Umat Islam sentiasa boleh

How to Hate Zionism?

بسم الله الرحمن الرحيم

How to Hate Zionism for Dummies?:-


1- Solat Berjemaah : 



Sebenarnya memang ada juga yang ditakuti oleh yahudi nie terhadap umat Islam di dunia ini. Apa yang paling ditakuti oleh mereka ini adalah apabila  jumlah jemaah solat subuh kat masjid di seluruh dunia, menyamai jemaah solat jumaat. Mengapa pula yahudi terlalu takut kat orang Islam apabila jemaah solat subuh  menjadi ramai seperti jemaah solat jumaat adalah kerana solat subuh adalah paling sukar dilakukan oleh orang yang munafik...


Selain itu, banyak keistimewaan solat subuh berjemaah nie. Pemimpin yahudi pun tahu apa keistimewaan solat subuh ni. Apabila jumlah jemaah solat subuh pun dah ramai, pastinya perpaduan umat Islam itu nampaknya semakin kuat dan teguh. Perpaduan itulah yang paling ditakuti oleh bangsa yahudi itu sendiri. Apabila keimanan umat Islam semakin teguh dan perpaduan umat Islam diseluruh dunia pun semakin erat, saat itulah yahudi laknatullah ini akan dihancurkan....
(http://arm-kamikaze.blogspot.com/2010/06/apakah-yang-paling-menakutkan-yahudi.html)

2- Jauhi Rokok :



Merokok telah dibuktikan boleh menyebabkan penyakit barah yang boleh membawa maut. Maka jika dilihat kepada firman Allah dalam Surah Al-Baqaroh Ayat 195 yang bermaksud:

 
"..dan janganlah kamu mencampakkan diri kamu kedalam kebinasaan..." adalah haram melibatkan diri kita dengan sesuatu yang boleh membinasakan diri sendiri.


Merokok adalah suatu aktiviti yang jelas mendatangkan pembaziran. Sepertimana hujah diatas, terdapat juga ayat yang menegah umat Islam dari membazir. Engkar kepada perintah Al-Quran hukumnya adalah haram.Kebanyakan syarikat pengeluar rokok adalah kepunyaan Yahudi. Membeli rokok secara tidak lansung adalah menolong syarikat mereka.Segala kemungkaran wajib ditegah dimana cara menegahnya bergantung kepada iman seseorang. Tegahan boleh dibuat dengan kekuatan, percakapan atau yang paling lemah ialah dengan hati.

(http://halaqah.net/v10/index.php?topic=15126.20)


3- Jauhi hiburan bukan Islami :



Seorang pemimpin Imprealis berkata :

"Arak dan nyanyian merupakan dua unsur yang mampu menghancurkan umat Muhammad dengan berkesan berbanding seribu laras meriam. Maka, untuk itu, tenggelamkanlah mereka ke dalam kancah maksiat dan materialistik".
 
Di dalam kitab Aqabat az Zawaj, Ustaz Abdullah Nasih Ulwan menukilkan kata-kata cendekiawan Zionis :


"Kita hendaklah bekerja keras untuk merosakkan akhlak di setiap tempat. Oleh itu, barulah memudahkan penjajahan kita. Sesungguhnya Farwid (Seorang Yahudi) dari kalangan kita, dan dia akan menyebarluaskan hubungan seks di bawah cahaya matahari, supaya menghilangkan apa-apa yang dianggap suci pada pandangan pemuda. Maka, keinginannya akan meninggi, iaitu keinginan seksnya akan meningkat. Ketika itulah hancurnya akhlak".


Ustaz Abdullah Nasih Ulwan mengulas tentang perkara ini. Maka, daripada kata-kata ini, jelaslah bahawa sesungguhnya Yahudi, Freemasonry, Sosialis, Solibiah, Kristianisasi, dan Imprealis sentiasa berbincang, bersepakat dan bekerjasama untuk merosakkan masyarakat Islam dengan cara menghidangkan arak, seks, teater, majalah, surat khabar, rancangan TV, radio, memasarkan buku-buku, serta menerbitkan filem-filem dan drama-drama. Sesungguhnya mereka telah mencapai matlamat mereka yang buruk lagi jahat.
(http://mejakerusi.wordpress.com/2010/12/09/dakyah-freemason-rancangan-hiburan-realiti-hub-pusat-hiburan/)


4- Boikot produk Yahudi :
 
 
Ada yang memandang sinis usaha memboikot produk yang ada kaitannya dengan Zionis. Kata mereka, bukan musuh yang susah tetapi anak bangsa kita yang “merempat”. Apa tidaknya, memboikot barangan Amerika samalah menutup mata pencarian para pekerja Islam yang bekerja dengan syarikat-syarikat berkenaan? Amerika tidak sakit, kita yang tersepit. Boikot itu bukan caranya, dakwa mereka.
 
Ada pula suara sinis yang memandang enteng jerit pekik, maki hamun dan teriak semangat dalam demonstrasi- demonstrasi menentang Yahudi. Persis anjing menyalak bukit! Tel Aviv dan Washington tidak bergegar sedikit pun dengan luapan kemarahan jutaan umat Islam di seluruh dunia. Justeru, kaedah demonstrasi juga bukan cara yang tepat, kata sesetengah pihak yang lain.Namun, itulah sahaja tindakan yang dapat difikirkan dan dilaksanakan demi melahirkan kebencian dan kemarahan. Bukan soal berkesan atau tidak, tetapi apa yang mampu kita buat untuk melahirkan simpati dan empati kita terhadap umat Islam Palestin. Pokoknya mesti ada tindakan – “actions speaks louder than words.”Sebenarnya, Yahudi mesti dibenci dan ditentang mengikut cara yang sangat dibenci dan memudaratkan mereka. Apakah cara itu? Firman Allah:

“Sekali-kali Yahudi dan Nasrani itu tidak akan reda selagi kamu tidak mengikut cara hidup mereka.”

Ini rahsia “hati perut” Yahudi yang dibongkar oleh Allah SWT sendiri. Sekiranya umat Islam berjaya mengamalkan cara hidup Islam dan membuang cara hidup Yahudi, itulah sikap yang paling menyakitkan mereka.
(http://genta-rasa.com/2009/01/18/boikot-cara-hidup-yahudi/)

to be continued..biizniLLAH..

.Pesanan Kolonel Mu'ammar Gaddafi.


بسم الله الرحمن الرحيم
.Dengan nama Allah yang Maha Pemurah, Maha Penyayang..


Selama 40 tahun, atau adakah ia lebih lama, saya sudah lupa, saya telah lakukan semua dengan memberikan kepada rakyat rumah-rumah, hospital-hospital, dan apabila mereka lapar, saya berikan mereka makanan. Malah, saya telah merubah Benghazi menjadi sebuah tanah ladang daripada sebuah padang pasir. Saya telah bangun dari serangan koboi (Ronald) Reagan (bekas Presiden AS), apabila dia telah membunuh anak angkat saya yang yatim piatu. Dia telah cuba membunuh saya. Namun dia telah membunuh anak yang malang itu. Kemudian saya telah membantu saudara-saudara saya dari Afrika dengan memberi wang kepada Kesatuan Afrika.


Saya telah lakukan semua yang saya mampu untuk membantu rakyat memahami konsep sebenar demokrasi, di mana Majlis Rakyat mentadbir negara kita. Tapi itu semua tidak pernah cukup. Seperti beberapa orang telah membertahu saya, walaupun rakyat mempunyai 10 buah rumah, pakaian-pakaian baru dan perabot, mereka tidak pernah akan berpuas hati. Dengan mementingkan diri sendiri, mereka mahukan lebih. Mereka telah memberitahu orang Amerika dan orang asing lain, mereka memerlukan 'demokrasi' dan 'kebebasan' tanpa menyedari ia adalah sistem yang akan 'menyembelih leher' mereka, di mana anjing yang lebih besar akan memakan kesemuanya. Namun, mereka terpesona dengan kata-kata, tanpa menyedari di Amerika, di sana tiada ubat-ubatan percuma, tiada hospital percuma, tiada rumah percuma, tiada pendidikan percuma dan tiada makanan percuma. Kecuali apabila mereka terpaksa mengemis atau beratur panjang untuk mendapatkan sup.


Tidak.. Apa pun yang saya telah saya lakukan, ianya tidak pernah cukup untuk sesetengah orang. Tapi bagi yang lain, mereka tahu saya adalah 'anak' kepada (Presiden) Gamal Nasser, satu-satunya orang Arab dan pemimpin Islam yang kita ada selepas Salahuddin (al-Ayubi). Apabila beliau mengembalikan Terusan Suez untuk rakyatnya, seperti mana saya mengembalikan Libya, untuk rakyat saya, ia adalah langkahnya yang saya cuba ikuti. Untuk memastikan rakyat saya bebas dari dominasi kolonial - daripada pencuri-pencuri yang mahu mencuri dari kita.


Kini, saya telah diserang oleh kuasa tentera terbesar dalam sejarah ketenteraan. Anak Afrika saya yang kecil, Obama mahu membunuh saya, untuk merampas kebebasan negara kita, untuk merampas rumah percuma kita, merampas ubat-ubatan percuma, pendidikan percuma, makanan percuma, dan menggantikannya dengan cara mencuri gaya Amerika, dipanggil 'kapitalisme'. Tetapi kesemua kita di Dunia Ketiga tahu apa maksudnya. Ia bermaksud beberapa pihak mentadbir negara-negara, mentadbir dunia, dan rakyat menderita. Jadi, tiada alternatif untuk saya. Saya mesti mengambil keputusan, dan Insya-Allah, saya akan mati mengikut jalan-Nya, jalan yang telah menjadikan negara kita kaya dengan ladang-ladang, dengan makanan dan kesihatan, dan membolehkan kita membantu saudara-saudara Afrika dan Arab untuk bekerja dengan kita di sini, di Libya Jamahiriya.


Saya tak berhajat untuk mati. Tapi jika sampai ke situ, untuk menyelamatkan tanahair ini, rakyat saya, kesemua ribuan anak-anak saya, maka biarlah.

Biarlah pengakuan ini menjadi suara saya kepada dunia, bahawa saya telah bangun menentang tentera salib NATO, bangun menentang kezaliman, bangun menentang pengkhianatan, bangun menentang Barat dan cita-cita penjajahan mereka, dan saya telah bangun menentang bersama-sama saudara-saudara Afrika, saudara-saudara Arab dan Muslim yang sejati, sebagai obor. Apabila yang lain membina istana, saya tinggal di dalam rumah yang sederhana, dan di dalam khemah. Saya tak pernah lupa masa muda saya di Sirte. Saya tidak membelanjakan harta negara sewenangnya. Dan seperti Salahuddin, pemimpin Islam kita yang hebat, yang telah menyelamatkan Baitulmaqdis untuk Islam, saya mengambil hanya sedikit untuk saya.

Di Barat, sesetengah telah menggelar saya 'gila', 'hilang akal'. Mereka tahu kebenarannya tetapi masih mahu terus berbohong. Mereka tahu tanahair kita merdeka dan bebas, tidak berada dalam genggaman penjajah. Itulah wawasan saya, jalan saya yang telah saya jelaskan untuk rakyat dan saya akan lawan sehingga ke hembusan nafas saya yang terakhir untuk memastikan kita bebas. Semoga Allah Maha Besar membantu kita untuk kekal setia dan bebas.

**********************************************************

Muammar Gaddafi bukanlah seorang pemimpin yang sempurna. Namun, banyak jasa telah dicurahkan untuk memberikan hampir segala-galanya kepada rakyat Libya. Kini semakin banyak manusia di luar sana yang sedar sebenarnya di Libya, rakyatnya menikmati pelbagai kemudahan yang lebih hebat berbanding negara-negara lain yang mendakwa lebih maju dan lebih kaya dari Libya.

Aku mula terfikir, jika dengan pelbagai nikmat yang telah diberikan, apa lagi yang rakyat Libya mahukan? Adakah ini balasan Allah SWT kerana mereka tidak bersyukur? Adakah Libya akan lebih makmur selepas ini?

Wahai orang-orng yang beriman! Makanlah dari benda-benda yang baik (yang halal) yang telah Kami berikan kepada kamu, dan bersyukurlah kepada Allah, jika betul kamu hanya beribadat kepadaNya. (Al-Baqarah: 172)

Wallahualam..

kredit : http://azzaazman.blogspot.com
http://azzaazman.blogspot.com/2011/10/zaman-fitnah.html

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...