Isnin, 26 Disember 2011

Sweet ker??

بسم الله الرحمن الرحيم


sambil meronda dalam fb td terjumpa satu kata2 menarik yang dipostkan oleh seorang teman..walaupun agak ringkas tp mmg memberi impak yang cukup bermakna kpd diri saya..:)

CALON SUAMI ???
Tak minta yg SOLEH ,sebab aku pun tak lah SOLEHAH sgt...
Tak minta yg bergelar USTAZ, sebab aku lg jauh utk bergelar USTAZAH...
Nak minta yg KAYA, aku pun TAK KAYA,
Nak minta yg HENSEM, aku tak la CANTIK, sekadar hamba sesempurna kejadian yang ALLAH ciptakan...
Nak minta yg BERPANGKAT, aku hanya seorg HAMBA...
Cukuplah sekadar yg MEMAHAMI dan MENERIMA ku seadanya sebagai ISTERI...
Cukuplah yang ada AGAMA di hati dan mengamalkannya serta sama2 mencari jalan ke Syurga sebaik bahtera dilayar dan masjid dibina..
adakah kata2 ini boleh saya labelkan sbg "sweet"?ya..mungkin sweet..:)..kdg2 saya benci perkataan itu yang saya anggap bunyinya agak mengada ataupun gedik..:)..ttp yalah..jiwa org masing2..mana nak sama dengan jiwa kita..u_u
 

 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...