Sabtu, 24 Disember 2011

Aku menulis kerana DIA bukan kerananya..

بسم الله الرحمن الرحيم

diri ini bukanlah seorang tokoh yang mampu memintal benang2 kalimat menjadi tali2 ayat yang puitis
tetapi diri ini adalah insan yang selalu mendambakan agar tali2  itu mampu menjadi pengikat kepada hati-hati yang  sentiasa ingin bermuhasabah dan mengkoreksi diri..


alhamduliLLAH..

sekali lagi saya diberi kesempatan dan peluang untuk berkongsi idea dan pandangan dengan para pembaca..


saya percaya ramai di kalangan kita  mempunyai akaun fb..
mungkin satu atau lebih drp itu..
dan saya ialah salah seorang drp pemilik akaun fb...
dulu saya aktif dalam mengupdate status wall saya...
ttp sekarang saya memilih utk menjadi seorang yang pasif..
saya lebih suka membaca apa2 yang dipostkan...(sambil senyum dan mencebik keseorangan)
sikap hipokrit manusia di fb buat saya cemuh dengan laman sosial itu...
lama kelamaan saya dapat rasakan perasaan suu ul dzon sudah menebal dalam jiwa saya..nauzubiLLAH..

alhamduliLLAH....ramai di antara rakan2 di fb saya terdiri drp wanita  berpurdah dan bertudung labuh... banyak ilmu2 agama yang mereka kongsikan untuk pengisian rohani saya..

saya amat memandang tinggi dan kagum dengan wanita berpurdah..
betapa solehahnya mereka kalau nak dibandingkan dengan saya..yang serba kekurangan ini...
berpurdah bagi saya masih relevan hatta hari pengakhiran pun...

tetapi yang menjadi isu dan persoalan dalam diri saya adalah sikap segelintir mereka yang berpurdah dan bertudung labuh..
terlebih dahulu saya memohon jutaan kemaafan kepada mereka yang berkaitan..
bukan niat di hati ingin menjatuhkan apatah lagi meremehkan kalian..
kalian adalah idaman setiap muslimin...
ketinggian ilmu dan keindahan akhlak adalah milik kalian...
yang mana bukan semua wanita mempunyai anugerah dan nikmat itu..
ketahuilah akhawat..diri ini menegur kerana sayang..

saya ingin bertanya beberapa persoalan:

pertama : di dalam fb saya perhatikan ada di kalangan mereka yang berpurdah sengaja meletakkan gambar mereka sbg picture profile..apakah rasional di sebalik tindakan itu? sbgmana yang saya ketahui tujuan seseorang berpurdah adalah untuk mengelakkan diri drp menjadi tarikan lelaki..ketahuilah antunna semua ibarat madu yang berharga yang menjadi dambaan setiap kumbang..adakah antunna ingin mengumpan kumbang2 tersebut dengan lirikan mata kalian yang menggoda itu...? tidak pernahkah kalian mengambil iktibar drp kisah Zinnirah??

kedua : pernah saya dapati di fb seorang akhawat yang bertudung labuh yang meletakkan gambarnya sedang duduk dengan ayu di atas kerusi..dan bayangkan majoriti yang mengomen gambar tersebut  adalah lelaki??!!AstagfiruLLAH..dan ada pula yang mempunyai idea yang "bernas" dengan mengambil gambar  belakang dan kaki masing2...pening2..adakah ini sebahagian drp dakwah kalian??

maaf sekali lagi kalau teguran saya berikan agak keterlauan dan kurang matang...saya cuma tertanya-tanya..adakah ini definisi muslimat solehah pada masa sekarang??..mungkin anda menggunakan alasan tersebut sbg dakwah..dan kalau betul seperti yang diniatkan syukurlah...semoga Allah memberi pencerahan kepada saya untuk lebih memahami diri kalian..

akhir sekali apa yang saya ingin sampaikan adalah teguhkanlah niat kalian membela Islam demi Allah dan bukan selainNYA..dan saya berharap apa yang  saya sampaikan ini adalah untuk mendapat redhaNYA dan semoga DIA memberi hidayah dan pengampunan kepada dosa2 saya..Ameen..








Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...