Isnin, 28 Februari 2011

Mengemis Kasih Ilahi

Semasa dalam perjalanan ke sekolah tadi saya terdengar sebuah lagu daripada radio. Irama lagu tersebut agak "familiar" dengan pendengaran saya cuma saya dapati sedikit perubahan yang dibuat daripada lagu yang asal. Setelah diamati baru saya perasan yang Datuk Sharifah Aini telah menyanyikan balik lagu kumpulan nasyid The Zikr yang bertajuk Mengemis Kasih. Boleh tahan juga nyanyian Tok Pah kita ni tapi saya lebih "prefer" nyanyian kumpulan asal.


MENGEMIS KASIH

Tuhan dulu pernah aku menagih simpati
Kepada manusia yang alpa jua buta
Lalu terheretlah aku di lorong gelisah
Luka hati yang berdarah kini jadi kian parah

Semalam sudah sampai ke penghujungnya
Kisah seribu duka ku harap sudah berlalu
Tak ingin lagi ku ulangi kembali
Gerak dosa yang menghiris hati

Tuhan dosaku menggunung tinggi
Tapi rahmat-Mu melangit luas
Harga selautan syukurku
Hanyalah setitis nikmat-Mu di bumi

Tuhan walau taubat sering ku mungkir
Namun pengampunan-Mu tak pernah bertepi
Bila selangkah ku rapat pada-Mu
Seribu langkah Kau rapat padaKu





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...