Sabtu, 12 Februari 2011

Sayonara Mubarak!


Hari ini merupakan hari yang bersejarah bagi warga Mesir keseluruhanya dan  bagi penentang-penentang diktator Hosni Mubarak khasnya. Apa tidaknya setelah hampir tiga minggu kebangkitan warga Mesir ke atas rejim Mubarak dan setelah mendapat banyak kritikkan daripada masyarakat dunia akhirnya Hosni si keparat mengumumkan perletakkan jawatan dengan penuh susah payah.

Sebagai seorang pemerhati dan merangkap saudara seagama Islam dengan warga Mesir saya berasa lega bercampur bimbang. Lega sebab satu permasalahan sudah berakhir bimbang kerana bukan mudah untuk mengisi kemenangan ini. Kemenangan ini merupakan ujian daripada Allah dan saya menjangkakan akan timbul permasalahan-permasalahan lain di hari-hari mendatang. Kita mesti ingat saki baki pengagung Mubarak masih lagi bersisa di Mesir dan saya amat takut manusia-manusia ini bakal menjadi barah dan nanah yang menyakitkan kepada Mesir.

Apa-apapun saya akan terus mendoakan kesejahteraan Mesir dan anak-anaknya. Melihat  perkembangan terbaru ini saya merasakan  janji Allah semakin hari semakin dekat. Wallahualam.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...