Khamis, 10 Februari 2011

Syukur

Setelah beberapa hari mencipta blog ini saya menjadi buntu tentang apa yang yang ingin dipadatkan. Saya pernah terfikir baik saya 'copy' and 'paste' sahaja daripada orang lain. Tapi bila difikirkan balik itu adalah alamat orang yang malas dan tidak ada kreativiti. 

Saya akui saya bukanlah manusia yang mempunyai kreativiti yang tinggi seperti sesetengah manusia lain. Saya hanyalah manusia biasa yang dianugerahkan Allah kepandaian membaca ,menulis dan menaip. Namun saya tetap bersyukur akan kurniaan Allah ini seperti mana firman Allah yang bermaksud "bersyukurlah kamu kepadaKu dan jangan kamu kufur".

Sesiapa pun tidak akan tahu nasib dan taqdir yang bakal berlaku kepada dirinya melainkan Allah Ta'ala. InsyaAllah kalau kita bersyukur nikmat yang sedia ada akan dilipatgandakan oleh Allah S.W.T. Begitu juga halnya dengan rezeki dan harta yang sedikit. Tapi sebagai orang Islam kita juga dituntut agar berusaha, berdoa dan bertawakkal kepada Allah.


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...